Livet ska levas i nuet...

Jag var livrädd och det var inte utan anledning men lärde mig att lita på människor runt mig och lärde mig att ta emot stödet runt mig och jag vågade berätta att jag var rädd..

Operationen var en mardröm och jag skulle nog tänka till två gånger till innan jag bestämt mig om jag vetat vad jag vet idag men dock ändå gått igenom den.

En skicklig kirurg så ett stort TACK till Acke Ohlin.
En skicklig stab på uppvak så stort TACK till er alla.
En underbar och stödande personal på Ortopenden avd 4 månag stora TACK till er.

Ett uderbart stöd från dig Diana månag tacksamma kramar till dig.

Och till alla er andra som stöttat mig genom detta tack ni vet att ni alltid har mig om jag kan göra något för er en annan gång.

Jag levde i tron att jag skulle dö ja jag hade dessa tankar och det var jobbigt men som tur är så överdrev jag som vanligt.
Men fick en erfarenhet som jag inte önskar någon utan var rädd om er.
Trodde jag skulle jobba en vecka efter operationen men tji fick jag för läkarna sa två månader frånvaro från jobb är det som gäller. suck.

Jag håller på att lära mig saker från början igen låta allt ta sin tid och verkligen tänka på vad jag gör och hur jag gör det.
Jag låter allt ha sin tid för jag ska bli helt frisk och inte ställa till det på vägen.

jobbigt att tala, att äta, kan knappt skratta, hosta är inte och tänka på, hur går jag, hur sitter jag, kan inte köra bil, gå långsamt, sitt inte för länge, m.m.

ordinerad långa promenader och sociala stilla stunder med vänner. (en bra medicin utan biverkningar)

Men hur jag är från dag till dag kan variera så ha tålamod med mig är ni snälla.
Går på mycket smärtstillande och kommer så göra ett tag, glömer saker och orkar inte så mycket.

Men en person som jag måste lyfta till skyarna är Johanna som kommer att få dra det stora arbetet här hemma nu, Du är helt underbar som orkar och står ut med mig men jag lovar när detta är över så väntar en stor belöning till dig. Älskar dig!!!

Om ni frågar mig hur jag mår så kommer jag säga bra för jag är redan trött på frågan men det är inte sanningen utan det kommer ta tid och det kommer få ta tid.
Ställer ni frågan vad ni kan göra för mig så kommer jag säga till om det är något.
Ställer ni frågan så var beredda på svaret......

Har ni tid och lust så boka in en promenad i solen med mig eller en fika på stan eller har ni något bra förslag?

Jag lever för stunden och planerar inte allt för långt fram jag lever i nuet och inte i det förgångna, jag finns här och nu men orkar inte alltid så får skjuta upp en del till morgon dagen.

Får lite mer tid att skriva här nu så fortsätt gärna att följa.

Kramar på er och uppskatta de som finns runt er för ni märker att det är de som gör livet lättare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0