Tomten är far till alla barnen.

Julfrid,Julmys, Jultrevnad, Julsamvaro...

Fyra ord som är självklara för alla under julen eller hur?
Hur ser familjerna ut idag? hur många far runt som tokiga för att hinna fira med alla? Vad är det vi håller på med??

Man uppfann ju lösningen redan 1999 genom att skildra detta i filmen "Tomten är far till alla barnen"..

Varför kan det inte vara såhär man ska fira fast utan spriten... Det vore så jäkla mysigt och framför allt för barnen det ultimata....

För visst är det så att vem vi än firar med så saknas det alltid någon!!

Jag har firat Julafton med mina barn hos mina förädrar och där var även min lillebror och hanns bättre hälft med deras barn. Det viktigaste av all är att få fira med mina barn men jag saknade givetvis min stora kärlek Diana..

Nästa år firar vi ihop på en strand i Thailand och 2013 firar vi en "Tomten är far till alla barn" jul.

Så jul hysterin är över och jag var på Julottan med min son då det är Alex tur att konfimeras.
Prästen talade om glasänglarna som barnen i hlm får när de döps och vad den står för..
Dessa tillverkas av trasiga glasflaskor som man plockar på gatorna i Jerusalem och gör änglar av. Liknelsen är att även det bortkastade, förbrukade och trasiga kan man ge nytt liv åt.

Prästen bad oss och skänka en tanke till de ensama och frusna de som inte kan värma sig genom att vistas inomhus eller inte får värmen genom en kram...

Jag brukade säga "Hälsa på den du möter för att skänka ett leende" och kanske just det leendet värmer lite för stunden...

Läste min dotters blogg och där stod att julkänslan aldrig riktigt infann sig och det känner jag med men detta är mycket för att snön uteblev samt att allt farande under julen tär på oss...

Veckan som kommer ska jag fixa och trixa för direkt efter nyår startar jag upp på nya jobbet..

Som ett avslut på detta inlägget så vill jag uppmana alla att ge en extra kram och detta gärna till någon som ni inte brukar krama för att sprida glädje och värme berätta hur mycket ni uppskattar dem eller bara visa vad kramen betyder för er..

Tomtekramar till er alla mina goa läsare....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0